miercuri, 9 martie 2011

O carte cât 30 de ani. Ora 20. Telejurnal de Mihai Goţiu

Ora 20. Telejurnal de Mihai Goţiu este prima carte apărută ca supliment Klu, Carte La Plic al Revistei La Plic. Autorul îi face un rezumat: "Ora 20. Telejurnal e o antologie de proze scurte. Despre copilărie, revoluție, revoluție sexuală, Leonard Doroftei și Leonard Cohen, Roșia Montană și o autostopistă cu ochi albaștri care visa să ajungă clovn."

Am citit-o râzând cu lacrimi în ochi. Mihai Goţiu de mulţi ani profesează ca jurnalist - ceea ce l-a ajutat să facă o selecţie la sânge a evenimentelor pe care le descrie - evenimente ce contează atât pentru narator, dar şi pentru cititori: de la expoziile cu carbid din copilărie de Paşti, la Revoluţie şi la stârpirea localităţii Roşia Montană. Pe lângă "faptele" seci, Mihai Goţiu reuşeşte să adauge evenimentelor o culoare personală - ceea ce fac prozele scurte extrem de savuroase. Ca să înţelegi ce s-a întâmplat la Revoluţia din 89, de exemplu - este mai indicat să citeşti proza scurtă a lui Mihai Goţiu, ce a dat titlul volumului, decât să cauţi informaţii prin ziarele timpului. La fel stau lucrurile şi cu "evenimentele" de la Roşia Montană.

Nu în ultimul rând m-am bucurat de această carte pentru că are fragmente din Morminte în mişcare - un roman la care Mihai Goţiu lucrează de peste 8 ani. Un roman înrudit cu 157 de trepte spre iad sau Salvaţi-mă la Roşia Montană, romanul meu. Mi se pare curios şi haios cum am lucrat în acelaşi timp la cărţi ce au ca spaţiu Roşia Montană. Am citit dintr-o răsuflare fragmentele din Morminte în mişcare, ceea ce mă face să cred că va fi un roman foarte bun.

Pe cine a interesat cartea - o poate achiziţiona la preţul unei beri împreună cu Revista La Plic, nr. 5 - dar trebuie să fie rapid, dacă nu cumva s-a epuizat deja numărul.

4 comentarii:

Scorchfield spunea...

...dau şi mai multe beri!
deci?! :)

vklvsk spunea...

nu-s io "crâşma", dar ti-o aduc daca-mi amintesti cand o iau pe drumuri:)

alice spunea...

ia doo. una şi pentru mine.

vklvsk spunea...

am uitat să spun că Mihai mi-a fost şef într-o perioadă clujeană:) în perioada când m-a chemat la ziar eu încercam o primă variantă la 157... oamenilor buni le doresc şefi ca Mihai!:)